sâmbătă, 19 mai 2012

Maramures Trip:x Photos and more:*


Heey,girls!:*

 Nici nu aveti idee car de dor mi'a fost de voi ,si chiar simteam nevoia sa va mai scriu cate ceva.
 Inainte sa incepem vreau sa va avertizez ca aceasta va fi o postare imensaa,si nush cate dintre voi vor avea rabdare sa o citeasca pe toata dar totusi incerc si eu:*.
 In postarea de astazi vreau sa va povestesc despre micuta mea excursie.Din cate stiti din postarea anterioara,am fost plecata la Maramures timp de 4 zile(de vineri-pana luni).Ei bine pot sa va marturisesc ca a fost cea mai frumoasa excursie de care am avut parte pana acum:zona extraordinar de frumoasa,oameni minunati,mancare delicoasa si atractii turistice pe masura asteptarilor,evident.:D
 Am avut un ghid ff amuzant care a avut grija sa nu ratam nici un monument/atractie turistica aflate in drumul nostru.Am avut parte si de cel mai simpatic sofer,Cristi,care in ciuda varstei si experientei sale,a condus ca un profesionist de unul singur timp de 16 ore dus si 16 ore intors cu mici popase de maxim 2 ore.

 *Sa incepem cu prima zi de calatorie:

 Am plecat din Bucuresti la ora 7 dimineata.Ne'am inceput traseul pe Valea Prahovei iar prima oprire facuta a fost la Sinaia,unde am luat micul dejun.
  Dupa ce tot autocarul a servit micu dejun am plecat mai departe,iar cea de'a 2 oprire am facut'o la Brasov,un oras ff frumos unde am poposit timp de 30-40 de min pt a vizita Biserica Neagra,o biserica in stil gotic absolut superba.



 Din pacate nu am putu sa fac poze si in interiorul bisericii,dar va spun sincer ca merita vizitata.Am mers si pe  cea mai ingusta straduta pe care am intrat vreodata si anume Strada Sforii.



 Dupa popasul din Brasov,ne'am oprit la Sighisoara pt a lua masa de pranz si pt a vizita cetatea.Sighisoara este un oras splendid,unul dintre cele mai frumoase orase pe care le'am vazut.Din nefericire am avut la dispozitie doar 2 ore sa vizitam cetatea dar sa si mancamzitam cetatea dar sa si mancam.


Cetatea medievala este pastrata intact de catre locuitorii sai,intradevar iti inspira un aer medieval si de epoca.
 Am vazut si o scara acoperita construita in anul 1642 pe care elevii sunt nevoiti sa o urce si sa o coboare zilnic pt a ajunge la scoala.Din pacate noi nu am urcat aceasta scara pt ca nu am mai avut destul timp.
  


 De asemenea am vizitat si Muzeul de Istorie aflat in turnul din mijlocul cetatii,unde iar nu am putut face poze,doar de la balconul turnului am putut sa fac,unde se vedea intreaga panorama a Sighisoarei.



  Dupa oprirea de la Sighisoara,nu am mai facut popase care sa includa si atractii turistice ci am facut doar opriri scurte pe la benzinarii in cazuri extreme.Am fi dorit sa vizitam si casa memoriala a lui Liviu Rebreanu,insa din pacate era inchisa.


  Pana sa ajungem la Mramures nu am mai oprit nicaieri si ne se parea ca parca destinatia finala sa indeparta de noi din ce in ce mai mult.
  In final ajungem si pe meleaguri maramuresene,unde veselia si bunastarea erau la ele acasa.Ajunsi la pensiunea ''La Domnita'' din Poiana Izei unde urma sa fim cazati,mergem sa ne cunoastem si gazdele care ne'au intampinat cum nu se putea mai bine: cu cantec,cu paine,cu palinca,cu sare si cu voie buna,asa cum spune traditia la ei.


   Dupa ce ne'am instalat in camerele noastre,am fost invitati la masa sa ne ospatam in cinstea veniri noastre.Mancarea a fost delicioasa,dar nu prea am mancat ff mult pt ca era ora 23:00 si nu sunt obisnuita sa mananc la o ora asa tarzie.S'a incheiat si prima zi,dupa un drum lung dar totusi frumos cu o vreme superba.

 *A doua zi a inceput la fel de insorita ca si prima,dupa un somn lung si odihnitor,a trebuit sa ne prezentam de dimineata la ora 8 la micul dejun.Dupa ce am servit masa de dimineata ne'am imbarcat in autocar si am plecat spre Manastirea Barsana.




 Am cutreierat curtea manastirii,am aprins lumanari dar am si vizitat un mic muzeu aflat in incinta curtii.


Dupa ce am plecat de la manastire,urmatoarea noastra oprire a fost la Sapanta la cimitirul vesel,care mi'a placut enorm si am facut poze la foarte multe cruci carea aveau inscriptionat pe ele scurte povestioare despre cei care se odihnesc in acele morminte.




  Am vizitat si cea mai inalta biserica din lemn construita vreodata(nici nu am reusit sa o prind intreaga in cadru).



 Ne'am aoprit si la Sighetu Marmatiei,dupa ce am trecut granita calcand pe taram ucrainian intr'un mic satuc unde majoritatea locuitorilor sunt romani.
  In Sighet am vizitat un Memorial,actual muzeu fost penitenciar,loc in care au fost inchisi cei care au protestat si au luptat impotriva comunismului,tot acolo am vazut si celula in care a murit Iuliu Maniu.Penitenciarul era unu foarte dur,iar prizionerii traiau in conditii mizerabile.




 Ajunsi inapoi la pensiune,ghidul nostru drag ne'a pregatit o mica surpriza si anume ca am fost invitati de catre gazda noastra care era nasa la o nunta traditionala maramureanca din Botiza.Evident ca nici unul dintre  noi nu aveam haine de ocazie asa ca gazda noastra ne'a imbracat in straie populare specifice zonei si am plecat cu totii la nunta.




  
 Dupa ce am petrecut alaturi de nuntasi,pe la ora 22:00 ne'am imbarcat cu totii inapoi in autocar si ne'am intors la pensiune ca sa ne bagam la somn pt ca in urmatoarea zii sa fim fim odihniti si dornici de lucruri/zone noi.

 *Din pacate a treia zi a inceput cu ploaie dar totusi asta nu ne'a impiedicat sa nu plecam de la pensiune.Asa ca am plecat spre Biserica de lemn din Budesti construita in sec. 17.Acolo am vazut si camasa din zale a lui Pintea Haiducul.



  
 Am fost sa vedem si vestitul fenomen gravitational e la Budesti unde masinile/apa urca singure la deal in loc sa alunece la vale.Noi am incercat asta cu autocarul,care era imens,si a functionat..nu stiu exact cum sa va explic: autocarul nostru era cu fata spre vale si cu spatele spre deal,Crsiti a oprit motorul si a lasat autocarul singur iar el in loc sa alunece la vale asa cum ar fi fost normal defapt urca inapoi spre deal singur:))..mda,nush cat de inteleasa m'am facut dar oricum cert este ca fenomenul este incredibil;).
  Din nefericire a plouat mai toata ziua asa ca nu am apucat sa vizitam prea multe.

 
 *Luni  dimineata ne'a, luat la revedere de la gazde si am plecat spre casa la ora 8 dimineata.A plouat toata ziua si a fost urat:(.Ne'am intros spre Bucuresti pe un alt traseu,nu pe cel pe care am venit..asa ca am vizitat alte lucruri noi:).
 Prima orire facuta a fost la Alba Iulia,sa vizitam cetatea.Nu am putut sta prea mult pt ca ploua ff tare,dar am reusit totusi sa vedem o parte din cetate si sa facem si cateva poze.





 Ultima oprire captivanta de care am avut parte a fost la Sibiu pentru a face un tur scurt al orasului si pt a servi masa,am mancat la o crama superba,unde din pacate nu am putut face poze.De la Sibiu imi propusesem sa fac si cateva cumparaturi,dar timpul nu a fost de partea mea asa ca am plecat cu mana aporape goala:)).Sibiu este un oras superb,nu degeaba a fost capitala Europeana in anul 2007.




  Plecati de la Sibiu,nu ne'am mai oprit nicaieri pana la Bucuresti.
 Am ajuns acasa pe la ora 1 seara,si eram extenuata...nu am facut nimic altceva cand am ajuns acasa decat o baieee calda si relaxanta si m'am bagat la somn.

 Sooo...asta este tot,v'am povestit si aratat tot ce am facut in aceste 4 zile:*.De cumparat nu mi'am cumparat prea multe,am o obsesie pt magneteii de frigider:))


 Cam asta este intreaga postare,nu stiu cate ati avut rabdare sa cititi pana aici,dar totusi spre ca nu v'am plictisit.Va pup si va mai astept pe la mine:*!!Bye,bye!:*

P.S.:imi cer scuze pt greselile gramaticale,dar am avut ff mari probleme cu internetul si e a 2 oara cand sc postarea aceasta:D.


8 comentarii:

  1. Vai, cat de superba esti in costum traditional!
    Foarte interesanta a fost excursia. Si mie imi place foarte mult Brasovul....m-as muta oricand acolo.:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc:*...intradevar Brasovul este un oras superb,si eu m'as muta acolo..defapt m'as muta oriunde,doar ca sa mai scap de aglomeratia si agitatia din Bucuresti:))

      Ștergere
  2. Foarte frumos , casa mea de suflet e Maramures as pleca sa traiesc acolo oricand.
    Zone frumoase ,oameni buni cu suflet mare si binevoitori.
    Imi place foarte mult cum iti sta in costum traditional .
    La mai multe excursii de acest fel iti doresc :) si bineinteles sa ne incanti cu poze si povestiri si pe noi cei care te urmarim.
    Pupici.
    Te astept pe la mine. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. ce frumoase sunt pozele si tinutele tale! esti ft frumoasa! te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. foarte frumoase locurile astea si cizmele sunt absolut superbe!!

    RăspundețiȘtergere